O nas

Żłobek Akademia Malucha to kameralna, bezpieczna, przyjazna dzieciom i rodzicom placówka. W ramach działalności pomagamy naszym wychowankom rozwijać umiejętności, zdolności, zaspokajać naturalne potrzeby ruchowe, a także kształtować u nich podstawy prozdrowotne i proekologiczne.

Żłobek Akademia Malucha to kameralna, bezpieczna, przyjazna dzieciom i rodzicom placówka. W ramach działalności pomagamy naszym wychowankom rozwijać umiejętności, zdolności, zaspokajać naturalne potrzeby ruchowe, a także kształtować u nich podstawy prozdrowotne i proekologiczne.

Kadra

Wioletta Szczepańska

Dyrektor

Z wykształcenia jestem pedagogiem, ukończyłam Pedagogikę Opiekuńczo Wychowawczą na Akademii Podlaskiej w Siedlcach, Wychowanie przedszkolne oraz pedagogikę wczesnoszkolną z elementami logopedii w PWSZ w Białej Podlaskiej. Posiadam kwalifikację z zakresu Zarządzania Placówkami Oświatowymi, Rewalidacji i edukacji osób ze spektrum Autyzmu, w tym zespołem Aspergera, a także kwalifikacje z zakresu oligofrenopedagogiki. 

Obecnie pełnię również funkcję dyrektora w Niepublicznym Żłobku i Przedszkolu ,,Mała Akademia” we Włodawie oraz dyrektora w Niepublicznym Przedszkolu ,,Mała Akademia” w Zalesiu. 

W ramach swojej kariery zawodowej pełniłam wieloletnią funkcję dyrektora w takich placówkach jak Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w Hannie, Szkoła Podstawowa w Kijowcu oraz Szkoła Podstawowa w Kościeniewiczach. 

W ramach obowiązków wynikających z funkcji dyrektora Żłobka Akademia Malucha, zajmuję się: 

  • kontrolą nad realizacją programów wychowawczo-edukacyjnych,
  • zarządzanie placówką
  • nadzór oraz zarządzanie kadrą, 
  • kontakt i współpraca z rodzicami, 
  • uzupełnianie dokumentacji placówki oraz reprezentowanie placówki. 

Izabela Gromadzka

nauczyciel, opiekun w żłobku

Jestem absolwentką Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie. Obroniłam tytuł licencjacki na kierunku ,,Filologia polska” oraz tytuł magistra na kierunku ,,Dziennikarstwo i komunikacja społeczna”. Posiadam również ukończone studia podyplomowe ,,Edukacja wczesnoszkolna”.

Moje hobby to wędrówki po górach – każdego roku staram się pokonywać nowe szczyty, które stanowią dla mnie wyzwanie i pokonywanie własnych słabości. Lubię jeździć zarówno rowerem jak i motocyklem, zwiedzać okolice. Chętnie sięgam po książki.

Jestem osobą, która kocha dzieci, łatwo nawiązuje kontakt z maluchem. Podchodzę indywidualnie do każdego i staram się, aby każdy młody człowiek czułsię przy mnie dobrze.

Mój sukces to uśmiech na twarzy dzieci.

Agnieszka Flis

nauczyciel/ opiekun w żłobku

Marta Kubik

logopeda

Jestem  pedagogiem i logopedą, absolwentką Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie. Doświadczenie w diagnozie i terapii zdobywam pracując w różnych placówkach oświatowych. Praca logopedy to moja pasja, choć najmniejsze osiągnięcie małego pacjenta, to dla mnie najlepsza nagroda oraz motywacja do dalszej pracy.

Dlaczego my?

Warunki lokalowe

OBIEKT

Nasz lokal został na zaprojektowany i zaadoptowany z myślą o profesjonalnym żłobku.

Spełnia wszystkie wymagania prawa budowlanego, wymagania przeciwpożarowe oraz sanitarno-higieniczne. Budynek jest jednopoziomowy, z ograniczeniem dostępu osób trzecich w ciągu dnia – wejście zamykane zabezpieczone dzwonkiem.

Obiekt jest monitorowany. Posesja żłobka jest zamykana.

W strefie wejścia znajduje się szatnia. Każde dziecko ma swój wieszaczek oraz półkę na dodatkowe przebranie oraz inne niezbędne artykuły.

OBIEKT

Nasz lokal został na zaprojektowany i zaadoptowany z myślą o profesjonalnym żłobku.

Spełnia wszystkie wymagania prawa budowlanego, wymagania przeciwpożarowe oraz sanitarno-higieniczne. Budynek jest jednopoziomowy, z ograniczeniem dostępu osób trzecich w ciągu dnia – wejście zamykane zabezpieczone dzwonkiem.

Obiekt jest monitorowany. Posesja żłobka jest zamykana.

W strefie wejścia znajduje się szatnia. Każde dziecko ma swój wieszaczek oraz półkę na dodatkowe przebranie oraz inne niezbędne artykuły.

SALE

Posiadamy dwie sale żłobkowe dla naszych dzieci, oddzielone drzwiami przesuwnymi.

Sale codziennie są regularnie sprzątane oraz dezynfekowane przy użyciu  parownicy, co spełnia wszelkie wymagania sanitarne.

Sale są bardzo dobrze naświetlone światłem dziennym. Grzejniki w salach są zabudowane, dzięki czemu zapewniają swobodę zabaw i chronią przed uderzeniem. Wszystkie meble, zabawki, wykładziny posiadają odpowiednie certyfikaty wymagane dla tego typu obiektów.

SALE

Posiadamy dwie sale żłobkowe dla naszych dzieci, oddzielone drzwiami przesuwnymi.

Sale są bardzo dobrze naświetlone światłem dziennym. Grzejniki w salach są zabudowane, dzięki czemu zapewniają swobodę zabaw i chronią przed uderzeniem. Wszystkie meble, zabawki, wykładziny posiadają odpowiednie certyfikaty wymagane dla tego typu obiektów.

Sale codziennie są regularnie sprzątane oraz dezynfekowane przy użyciu  parownicy, co spełnia wszelkie wymagania sanitarne.

W łazienkach temperatura wody jest regulowana przez termostat i nastawiona w ten sposób aby dzieci się nie oparzyły. W toaletach mamy umieszczoną półkę do rzeczy osobistych każdego z dzieci. Dzięki temu propagujemy mycie ząbków w ciągu dnia, oraz mycie rączek. Każdy ma swoją półkę na osobiste artykuły takie jak pampersy, chusteczki, śliniaki itp.

 

ŁAZIENKI

Posiadamy jedną łazienkę. Toaleta wyposażona jest dodatkowo w brodzik z natryskiem co umożliwia dzieciom i ich opiekunom podmywanie w razie potrzeby.

ŁAZIENKI

Posiadamy jedną łazienkę. Toaleta wyposażona jest dodatkowo w brodzik z natryskiem co umożliwia dzieciom i ich opiekunom podmywanie w razie potrzeby.

W łazienkach temperatura wody jest regulowana przez termostat i nastawiona w ten sposób aby dzieci się nie oparzyły. W toaletach mamy umieszczoną półkę do rzeczy osobistych każdego z dzieci. Dzięki temu propagujemy mycie ząbków w ciągu dnia, oraz mycie rączek. Każdy ma swoją półkę na osobiste artykuły takie jak pampersy, chusteczki, śliniaki itp.

 

KUCHNIA

Pomimo, iż posiłki zostają dostarczone w formie cateringu przez zewnętrzną firmę, posiadamy własne zaplecze kuchenne, z wydzielonym miejscem zwanym zmywalnią oraz rozdzielnią posiłków.

Mimo faktu, iż na miejscu nie przygotowujemy posiłków nasze zaplecze kuchenne jest zgodne z przepisami HACCP. Przestrzegamy wszelkich standardów higieny i bezpieczeństwa.

KUCHNIA

Pomimo, iż posiłki zostają dostarczone w formie cateringu przez zewnętrzną firmę, posiadamy własne zaplecze kuchenne, z wydzielonym miejscem zwanym zmywalnią oraz rozdzielnią posiłków.

Mimo faktu, iż na miejscu nie przygotowujemy posiłków nasze zaplecze kuchenne jest zgodne z przepisami HACCP. Przestrzegamy wszelkich standardów higieny i bezpieczeństwa.

W części szatni wywieszona jest tablica z ogłoszeniami dla rodziców. Na tablicy umieszczone są różnego typu informację organizacyjne począwszy od Planu dnia, wymogów sanitarnych, świąt okolicznościowych, dni wolnych od pracy, a także jadłospis na dany tydzień.

TABLICE

Ważnym elementem wnętrza jest miejsce przeznaczone na prezentacje prac dzieci. Wszystkie prace stworzone przez dzieci podczas zajęć, są podpisywane i wywieszane w niniejszym miejscu. Rodzice mają możliwość oglądania prac swoich dzieci.

TABLICE

Ważnym elementem wnętrza jest miejsce przeznaczone na prezentacje prac dzieci. Wszystkie prace stworzone przez dzieci podczas zajęć, są podpisywane i wywieszane w niniejszym miejscu. Rodzice mają możliwość oglądania prac swoich dzieci.

W części szatni wywieszona jest tablica z ogłoszeniami dla rodziców. Na tablicy umieszczone są różnego typu informację organizacyjne począwszy od Planu dnia, wymogów sanitarnych, świąt okolicznościowych, dni wolnych od pracy, a także jadłospis na dany tydzień.

Plan dnia

7:00 – 8:30

Schodzenie się dzieci do Żłobka. Zabawy indywidualne według inwencji dziecka w kącikach zainteresowań pod opieką opiekunki. Zabawy integracyjne, zabawy ruchowe ze śpiewem. Prace porządkowe w sali.

8:30 – 9:00

Przygotowanie do śniadania. Zabiegi higieniczne i czynności samoobsługowe.

9:00 – 9:30

Śniadanie. Karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłku. Uczenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.

9:30 – 9:45

Czynności higieniczno – sanitarne po posiłku.

9:45 – 10:45

Realizacja zadań wychowawczo – edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Zajęcia dydaktyczne wspomagające rozwój w sferze językowej, przyrodniczej, plastycznej, muzycznej. Zabawy ruchowe, tematyczne, konstrukcyjne. Zabawy i ćwiczenia według Weroniki Sherborne.

10:45 – 11:00

Drugie śniadanie

11:00 – 11:20

Przygotowanie do odpoczynku. Zabiegi higieniczne i czynności samoobsługowe.

11:20 – 13:15

Czas na sen lub leżakowanie. Słuchanie muzyki relaksacyjnej, kołysanek. Czytanie przez opiekunkę wybranych bajek. Słuchanie nagrań bajek z płyt CD.

13:15 – 13:30

Przygotowanie do posiłku. Zabiegi higieniczne i czynności samoobsługowe.

13:30 – 13:45

Obiad I danie (zupka). Karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłku. Uczenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.

13:45 – 14:00

Obiad II danie. Karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłku. Nauka umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.

14:00 – 14:15

Zabiegi higieniczne i pielęgnacyjne.

14:15 – 14:45

Zabawy popołudniowe. Zabawy ruchowe, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne. Zajęcia o charakterze wychowawczym. Pobyt na świeżym powietrzu.

14:45 – 15:00

Przygotowanie do posiłku.

15:00 – 15:30

Podwieczorek

15:30 – 15:45

Zabiegi higieniczne i pielęgnacyjne

15:45 – 17:00

Zabawy swobodne dzieci pod opieką opiekunek. Wspólne sprzątanie sali. Rozchodzenie się dzieci do domów.

Zajęcia dodatkowe

Zajęcia przy muzyce i śpiewie kształcą ogólną koordynację ruchową dziecka oraz korzystnie oddziałują na pracę narządów wewnętrznych (płuc, serca) i układu nerwowego. Rozwijają również wyobraźnię dziecka, wzbogacają jego słownictwo i poprawiają wymowę. Treść piosenek poszerza jego wiedzę o świecie. Nauka tekstu to także ćwiczenie pamięci oraz praca nad utrzymywaniem koncentracji i uwagi. Zajęcia prowadzone są przy użyciu takich instrumentów jak: akordeon, keyboard, gitara, bębenki, dzwoneczki.

Zajęcia są doskonałym uzupełnieniem programu wychowawczego i swego rodzaju atrakcją dla dzieci. Pozwalają ocenić indywidualne predyspozycje oraz cechy charakteru maluchów, by na tej podstawie opracować metody postępowania z poszczególnymi dziećmi. Na zajęciach poruszane są tematyki: emocje, zachowania w grupie, nauka współpracy itp.

Grupowe zajęcia logopedyczne skierowane są do naszych wszystkich “żłobkowiczów”. Podczas takich zabaw ćwiczą swój aparat artykulacyjny czyli język, wargi, żuchwę, podniebienie miękkie, biorą udział w zabawach dźwiękonaśladowczych, ćwiczą i doskonalą swój słuch zarówno fizyczny jak i fonematyczny, wykonują ćwiczenia oddechowe, wzbogacają swój słownik zarówno bierny jak i czynny. W przypadku dodatkowych problemów prowadzone są zajęcia dodatkowe indywidualne.

Na niniejsze zajęcia zapraszamy teatrzyki z widowiskami dla najmłodszych, organizujemy zajęcia z osobami z różnych ciekawych zawodów, zapraszamy muzyków, prowadzimy zajęcia ze zwierzątkami, organizujemy seanse kinowe – bajkowe, warsztaty artystyczne i wiele innych. Zajęcia odbywają się cyklicznie.

Opinie

Imie i nazwisko
“Zajęcia przy muzyce i śpiewie kształcą ogólną koordynację ruchową dziecka oraz korzystnie oddziałują na pracę narządów wewnętrznych (płuc, serca) i układu nerwowego.”
Imie i nazwisko
“Zajęcia przy muzyce i śpiewie kształcą ogólną koordynację ruchową dziecka oraz korzystnie oddziałują na pracę narządów wewnętrznych (płuc, serca) i układu nerwowego.”
Imie i nazwisko
“Zajęcia przy muzyce i śpiewie kształcą ogólną koordynację ruchową dziecka oraz korzystnie oddziałują na pracę narządów wewnętrznych (płuc, serca) i układu nerwowego.”
Poprzedni
Następny