O nas
Żłobek Akademia Malucha to kameralna, bezpieczna, przyjazna dzieciom i rodzicom placówka. W ramach działalności pomagamy naszym wychowankom rozwijać umiejętności, zdolności, zaspokajać naturalne potrzeby ruchowe, a także kształtować u nich podstawy prozdrowotne i proekologiczne.
Żłobek Akademia Malucha to kameralna, bezpieczna, przyjazna dzieciom i rodzicom placówka. W ramach działalności pomagamy naszym wychowankom rozwijać umiejętności, zdolności, zaspokajać naturalne potrzeby ruchowe, a także kształtować u nich podstawy prozdrowotne i proekologiczne.
Kadra
Ewelina Lewicka
Dyrektor/opiekun w żłobku
Agnieszka Flis
nauczyciel/ opiekun w żłobku
Dlaczego my?
- doświadczenie i wiedza w zakresie prowadzenia placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz edukacyjnych
- kameralna placówka
- własny plac zabaw składający się z dwóch stref, edukacyjnej i strefy zabaw
- profesjonalna kadra, posiadająca odpowiednie kwalifikacje oraz doświadczenie. Nasi pracownicy to ludzie z pasją, którzy wkładają 100% swojego serca w pracę
- nowoczesne i bezpieczne wyposażenie
- współpracujemy z logopedami, psychologami, którzy poprowadzą terapie dla Państwa dzieci na miejscu w godzinach pracy żłobka
- własny plac zabaw
- dbałość o odpowiednie warunki higieniczne
Warunki lokalowe
OBIEKT
Nasz lokal został na zaprojektowany i zaadoptowany z myślą o profesjonalnym żłobku.
Spełnia wszystkie wymagania prawa budowlanego, wymagania przeciwpożarowe oraz sanitarno-higieniczne. Budynek jest jednopoziomowy, z ograniczeniem dostępu osób trzecich w ciągu dnia – wejście zamykane zabezpieczone dzwonkiem.
Obiekt jest monitorowany. Posesja żłobka jest zamykana.
W strefie wejścia znajduje się szatnia. Każde dziecko ma swój wieszaczek oraz półkę na dodatkowe przebranie oraz inne niezbędne artykuły.
OBIEKT
Nasz lokal został na zaprojektowany i zaadoptowany z myślą o profesjonalnym żłobku.
Spełnia wszystkie wymagania prawa budowlanego, wymagania przeciwpożarowe oraz sanitarno-higieniczne. Budynek jest jednopoziomowy, z ograniczeniem dostępu osób trzecich w ciągu dnia – wejście zamykane zabezpieczone dzwonkiem.
Obiekt jest monitorowany. Posesja żłobka jest zamykana.
W strefie wejścia znajduje się szatnia. Każde dziecko ma swój wieszaczek oraz półkę na dodatkowe przebranie oraz inne niezbędne artykuły.
SALE
Posiadamy dwie sale żłobkowe dla naszych dzieci, oddzielone drzwiami przesuwnymi.
Sale codziennie są regularnie sprzątane oraz dezynfekowane przy użyciu parownicy, co spełnia wszelkie wymagania sanitarne.
Sale są bardzo dobrze naświetlone światłem dziennym. Grzejniki w salach są zabudowane, dzięki czemu zapewniają swobodę zabaw i chronią przed uderzeniem. Wszystkie meble, zabawki, wykładziny posiadają odpowiednie certyfikaty wymagane dla tego typu obiektów.
SALE
Posiadamy dwie sale żłobkowe dla naszych dzieci, oddzielone drzwiami przesuwnymi.
Sale są bardzo dobrze naświetlone światłem dziennym. Grzejniki w salach są zabudowane, dzięki czemu zapewniają swobodę zabaw i chronią przed uderzeniem. Wszystkie meble, zabawki, wykładziny posiadają odpowiednie certyfikaty wymagane dla tego typu obiektów.
Sale codziennie są regularnie sprzątane oraz dezynfekowane przy użyciu parownicy, co spełnia wszelkie wymagania sanitarne.
W łazienkach temperatura wody jest regulowana przez termostat i nastawiona w ten sposób aby dzieci się nie oparzyły. W toaletach mamy umieszczoną półkę do rzeczy osobistych każdego z dzieci. Dzięki temu propagujemy mycie ząbków w ciągu dnia, oraz mycie rączek. Każdy ma swoją półkę na osobiste artykuły takie jak pampersy, chusteczki, śliniaki itp.
ŁAZIENKI
Posiadamy jedną łazienkę. Toaleta wyposażona jest dodatkowo w brodzik z natryskiem co umożliwia dzieciom i ich opiekunom podmywanie w razie potrzeby.
ŁAZIENKI
Posiadamy jedną łazienkę. Toaleta wyposażona jest dodatkowo w brodzik z natryskiem co umożliwia dzieciom i ich opiekunom podmywanie w razie potrzeby.
W łazienkach temperatura wody jest regulowana przez termostat i nastawiona w ten sposób aby dzieci się nie oparzyły. W toaletach mamy umieszczoną półkę do rzeczy osobistych każdego z dzieci. Dzięki temu propagujemy mycie ząbków w ciągu dnia, oraz mycie rączek. Każdy ma swoją półkę na osobiste artykuły takie jak pampersy, chusteczki, śliniaki itp.
KUCHNIA
Pomimo, iż posiłki zostają dostarczone w formie cateringu przez zewnętrzną firmę, posiadamy własne zaplecze kuchenne, z wydzielonym miejscem zwanym zmywalnią oraz rozdzielnią posiłków.
Mimo faktu, iż na miejscu nie przygotowujemy posiłków nasze zaplecze kuchenne jest zgodne z przepisami HACCP. Przestrzegamy wszelkich standardów higieny i bezpieczeństwa.
KUCHNIA
Pomimo, iż posiłki zostają dostarczone w formie cateringu przez zewnętrzną firmę, posiadamy własne zaplecze kuchenne, z wydzielonym miejscem zwanym zmywalnią oraz rozdzielnią posiłków.
Mimo faktu, iż na miejscu nie przygotowujemy posiłków nasze zaplecze kuchenne jest zgodne z przepisami HACCP. Przestrzegamy wszelkich standardów higieny i bezpieczeństwa.
W części szatni wywieszona jest tablica z ogłoszeniami dla rodziców. Na tablicy umieszczone są różnego typu informację organizacyjne począwszy od Planu dnia, wymogów sanitarnych, świąt okolicznościowych, dni wolnych od pracy, a także jadłospis na dany tydzień.
TABLICE
Ważnym elementem wnętrza jest miejsce przeznaczone na prezentacje prac dzieci. Wszystkie prace stworzone przez dzieci podczas zajęć, są podpisywane i wywieszane w niniejszym miejscu. Rodzice mają możliwość oglądania prac swoich dzieci.
TABLICE
Ważnym elementem wnętrza jest miejsce przeznaczone na prezentacje prac dzieci. Wszystkie prace stworzone przez dzieci podczas zajęć, są podpisywane i wywieszane w niniejszym miejscu. Rodzice mają możliwość oglądania prac swoich dzieci.
W części szatni wywieszona jest tablica z ogłoszeniami dla rodziców. Na tablicy umieszczone są różnego typu informację organizacyjne począwszy od Planu dnia, wymogów sanitarnych, świąt okolicznościowych, dni wolnych od pracy, a także jadłospis na dany tydzień.
Plan dnia
7:00 – 8:30
Schodzenie się dzieci do Żłobka. Zabawy indywidualne według inwencji dziecka w kącikach zainteresowań pod opieką opiekunki. Zabawy integracyjne, zabawy ruchowe ze śpiewem. Prace porządkowe w sali.
8:30 – 9:00
Przygotowanie do śniadania. Zabiegi higieniczne i czynności samoobsługowe.
9:00 – 9:30
Śniadanie. Karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłku. Uczenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.
9:30 – 9:45
Czynności higieniczno – sanitarne po posiłku.
9:45 – 10:45
Realizacja zadań wychowawczo – edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Zajęcia dydaktyczne wspomagające rozwój w sferze językowej, przyrodniczej, plastycznej, muzycznej. Zabawy ruchowe, tematyczne, konstrukcyjne. Zabawy i ćwiczenia według Weroniki Sherborne.
10:45 – 11:00
Drugie śniadanie
11:00 – 11:20
Przygotowanie do odpoczynku. Zabiegi higieniczne i czynności samoobsługowe.
11:20 – 13:15
Czas na sen lub leżakowanie. Słuchanie muzyki relaksacyjnej, kołysanek. Czytanie przez opiekunkę wybranych bajek. Słuchanie nagrań bajek z płyt CD.
13:15 – 13:30
Przygotowanie do posiłku. Zabiegi higieniczne i czynności samoobsługowe.
13:30 – 13:45
Obiad I danie (zupka). Karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłku. Uczenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.
13:45 – 14:00
Obiad II danie. Karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłku. Nauka umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.
14:00 – 14:15
Zabiegi higieniczne i pielęgnacyjne.
14:15 – 14:45
Zabawy popołudniowe. Zabawy ruchowe, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne. Zajęcia o charakterze wychowawczym. Pobyt na świeżym powietrzu.
14:45 – 15:00
Przygotowanie do posiłku.
15:00 – 15:30
Podwieczorek
15:30 – 15:45
Zabiegi higieniczne i pielęgnacyjne
15:45 – 17:00
Zabawy swobodne dzieci pod opieką opiekunek. Wspólne sprzątanie sali. Rozchodzenie się dzieci do domów.
Zajęcia dodatkowe
Zajęcia przy muzyce i śpiewie kształcą ogólną koordynację ruchową dziecka oraz korzystnie oddziałują na pracę narządów wewnętrznych (płuc, serca) i układu nerwowego. Rozwijają również wyobraźnię dziecka, wzbogacają jego słownictwo i poprawiają wymowę. Treść piosenek poszerza jego wiedzę o świecie. Nauka tekstu to także ćwiczenie pamięci oraz praca nad utrzymywaniem koncentracji i uwagi. Zajęcia prowadzone są przy użyciu takich instrumentów jak: akordeon, keyboard, gitara, bębenki, dzwoneczki.
Zajęcia są doskonałym uzupełnieniem programu wychowawczego i swego rodzaju atrakcją dla dzieci. Pozwalają ocenić indywidualne predyspozycje oraz cechy charakteru maluchów, by na tej podstawie opracować metody postępowania z poszczególnymi dziećmi. Na zajęciach poruszane są tematyki: emocje, zachowania w grupie, nauka współpracy itp.
Grupowe zajęcia logopedyczne skierowane są do naszych wszystkich “żłobkowiczów”. Podczas takich zabaw ćwiczą swój aparat artykulacyjny czyli język, wargi, żuchwę, podniebienie miękkie, biorą udział w zabawach dźwiękonaśladowczych, ćwiczą i doskonalą swój słuch zarówno fizyczny jak i fonematyczny, wykonują ćwiczenia oddechowe, wzbogacają swój słownik zarówno bierny jak i czynny. W przypadku dodatkowych problemów prowadzone są zajęcia dodatkowe indywidualne.
Na niniejsze zajęcia zapraszamy teatrzyki z widowiskami dla najmłodszych, organizujemy zajęcia z osobami z różnych ciekawych zawodów, zapraszamy muzyków, prowadzimy zajęcia ze zwierzątkami, organizujemy seanse kinowe – bajkowe, warsztaty artystyczne i wiele innych. Zajęcia odbywają się cyklicznie.